Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is een onder van SEO (zoekmachine optimalisatie). Het is natuurlijk belangrijk dat je veel bezoekers op je website krijgt, maar zo lang deze bezoekers niks doen, en niet komen tot een bepaalde actie, zijn deze bezoekers niet veel waard. Met conversie optimalisatie zorg je ervoor dat een groter deel van je bezoekers komen tot een actie. Op deze manier maak je de waarde van iedere bezoeker hoger en zal er meer uit je website gehaald kunnen worden.

Waarom conversie optimalisatie

Vaak wordt op conversie optimalisatie de nadruk gelegd als het om een webwinkel gaat. We praten dus over een website die iets aan de bezoeker wil verkopen. Een webwinkel wil dat iedere bezoeker, zo veel mogelijk geld oplevert. Met veel webwinkels is namelijk het geval dat het grootste gedeelte van het verkeer (bezoekers) niet via de organische wegen komt (Google, linkbuilding, etc), maar doormiddel van reclame. Webwinkels betalen vaak veel geld om bezoekers op hun pagina te krijgen. Wanneer een ‘dure’ bezoeker niks koopt, is dat dus een verlies voor de webwinkel.

Conversie optimalisatie toepassen.

Om het koopgedrag van je bezoekers te bevorderen moet een webwinkel met een aantal dingen rekening houden. Hoe ziet de landingspagina er uit, is het gebruiksvriendelijk, kan de klant makkelijk betalen, ziet het er betrouwbaar uit, is de snelheid in orde, enz. Er zijn een hele hoop dingen waarmee een webwinkel de conversie kan opkrikken. Zorg er voor dat bezoekers in één oogopslag kunnen zien wat voor een mooie, betrouwbare en gebruiksvriendelijke webwinkel het is.